logo
logo
Multioborová soutěž Bohatství země

Multioborová soutěž Bohatství země

19.09.2024
Žáci a studenti
Ekonomicko-správní fakulta a Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity, konkrétně Katedra financí ECON MUNI a Ústav geologických věd PřF společně zaštiťují multioborovou soutěž pro studenty středních škol. Úkolem soutěžních týmů bude navrhnout nejvhodnější způsob těžby nerostných surovin z pohledu technologie a ekonomické výhodnosti se zohledněním sociálních a environmentálních aspektů těžby. Těžit a prodávat se budou nerostné suroviny, které hrají významnou roli v ekonomice státu.
Obrázek článku

Uran v energetickém mixu budoucnosti

Úkolem soutěžních týmů bude navrhnout nejvhodnější způsob těžby uranu z pohledu ekonomické výhodnosti se zohledněním sociálních a environmentálních aspektů těžby.

Ti nejlepší získají
  • přijetí bez přijímacích zkoušek na všechny studijní programy Ekonomicko-správní fakulty a geologické programy Přírodovědecké fakulty MU
  • surovinový kufřík pro svoji školu
Harmonogram soutěže 
  • 10. října – zasílání přihlášek
  • 11. října – úvodní on-line workshop: představení soutěže, týmů a zadání soutěžního úkolu
  • 21. - 22. října – dvoudenní workshop s exkurzí do elektrárny Dukovany
  • 30. listopadu – odevzdání rešerší
  • 31. ledna – odevzdání výpočtů
  • prosinec až únor – řešení projektů, konzultace výsledků
  • 28. února – odevzdání projektů
  • 24. - 25. březen – finální workshop, obhajoba projektů (Kaprálův mlýn, Ochoz u Brna)
Jak se přihlásit

Sestavte tří až pětičlenný tým a vaše jména, e-maily a název školy zašlete do 10. října na e-mail: zachovalova@sci.muni.cz

Mohlo by Vás zajímat

Tisková zpráva: Instituce spojují síly pro rovný přístup a kvalitní vzdělávání  

Praha, 31. října 2024 - Ministerstvo pro místní rozvoj se připojilo k Memorandu o spolupráci v ukončování etnické segregaci ve školství, které na jaře tohoto roku podepsali zástupci MŠMT, Národního pedagogického institutu a výzkumné organizace PAQ Research. Tato iniciativa je zásadní pro zlepšení podmínek romských žáků v takzvaných segregovaných školách tak, aby se všem dětem dostávalo rovného přístupu ke vzdělávání. Memorandum zahrnuje závazek podporovat zřizovatele a ředitele škol v jejich úsilí zvýšit kvalitu výuky pro všechny děti.