logo
logo

Vnitřní motivace a sebedůvěra žáků s SVP

17.02.2024
Učitel/učitelka
Asistent/ka pedagoga
Třídílný seriál přináší učitelům i asistentům pedagoga tipy pro práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti motivace.
Obrázek článku

Podpora vnitřní motivace a sebedůvěry u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami 

Zveme vás ke sledování třídílného seriálu, který představuje strategické postupy pro podporu vnitřní motivace a sebedůvěry nejen u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsah seriálu byl vytvořen ve spolupráci s odborníky z poradenských pracovišť, pedagogy a asistenty pedagoga. 

Co se dozvíme? 

První část je věnována především posílení interní motivace a sebevědomíNaleznete zde praktické tipy pro efektivní práci s motivací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Text přináší konkrétní příklady, jak sdílet úspěchy dítěte, rozlišovat mezi pomocí a kontrolou, a jakým způsobem podpořit sebedůvěru po prožitém neúspěchu. 

Přečtěte si první díl seriálu

Druhá část se zaměřuje na rozvoj samostatnosti a zodpovědnostiDůraz je kladen na metody podporující samostatnost a zodpovědnost dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Popsán je klíčový význam rozvoje interní motivace a sebeúcty. Dočtete se také o praktických příkladech, jak tuto podporu realizovat v praxi. 

Přečtěte si druhý díl seriálu

Třetí část představuje témata překonávání překážek a motivace žáků při plnění úkolůPoslední část seriálu je věnována konkrétním situacím, kdy žáci se speciálními vzdělávacími potřebami čelí opakovaným neúspěchům. Poskytuje tipy, jak podporovat jejich motivaci a sebedůvěru v těchto náročných situacích. 

Přečtěte si třetí díl seriálu

Proč nevyzkoušet něco nového ve své pedagogické praxi? Objevujte s námi zajímavé přístupy k podpoře vnitřní motivace a sebedůvěry u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 




Mohlo by Vás zajímat

Podpora vnitřní motivace a sebedůvěry u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami – díl 3.

V předchozích dvou dílech třídílného seriálu jsme probrali některé strategie podpory sebedůvěry a vnitřní motivace u žáků a žákyň se speciálními vzdělávacími potřebami, jako jsou sdílení úspěchů dítěte, rozvoj zodpovědnosti, umět požádat ve vhodnou chvíli o pomoc a další. V posledním díle se zaměříme na to, jak mohou vyučující anebo asistenti či asistentky podpořit motivaci žáků, když se potýkají s úkoly, které jsou pro ně nezáživné, nebo když čelí při plnění úkolů opakovaným neúspěchům.

Podpora vnitřní motivace a sebedůvěry u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami – díl 2.

V úvodním dílu třídílného seriálu jsme probrali některé strategie podpory sebedůvěry a vnitřní motivace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jako jsou: popisný jazyk, rozlišování mezi pomocí a kontrolou, ocenění i malých úspěchů, podpora při zvládání dětských obav a prevence psychických bariér při zkušenosti s neúspěchem. Ve druhé části se podíváme na další metody, které pomáhají dětem rozvíjet samostatnost a zodpovědnost, jako i schopnost vyhledávat a přijímat podporu.

Podpora vnitřní motivace a sebedůvěry u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami – díl 1.

V tomto textu asistenti a asistentky pedagoga naleznou rady a instrukce, které jim umožní efektivně pracovat s motivací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, posilovat jejich interní motivaci a umožnit jim prožít pocit úspěchu, čímž se zvýší jejich sebevědomí. Text dále obsahuje tipy pro efektivní práci během výuky, rozvoj dětí a způsoby, jak se zaměřit na komunikaci s nimi.

Zobrazit další články