Cílem setkání bylo prohloubit mezirezortní spolupráci mezi školami, místními institucemi a odborníky, a podpořit sdílení efektivních metod a zkušeností. NPI ČR s tímto tématem intenzivně pracuje, má širokou síť konzultantů v krajích, kteří zajišťují podporu školám se sociálně znevýhodněnými žáky, poskytujeme školám nástroje, dobré praxe, které se osvědčily.
Hlavními tématy setkání byla:
Setkání obohatili významní hosté z oblasti školství, odborníci z praxe, zřizovatelé, ředitelé škol a zástupci Středního článku, ČŠI, Agentury pro sociální začleňování a neziskových organizací. Ti se podělili o své zkušenosti, příběhy z praxe a doporučení. Zároveň proběhla otevřená diskuze o příležitostech a výzvách při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním. Dalším ožehavým tématem byla udržitelnost osvědčených nástrojů s ohledem na zdroje financování.
➡ Podívejte se na reportáž z Ústí nad Labem, kde bylo tématem setkání spolupráce mezi všemi klíčovými aktéry v oblasti vzdělávání v Ústeckém kraji. Diskuze se zaměřila na sociální roli školy, působení a podporu sociálních pedagogů ve školách a na propojení školy, zřizovatele a dalších aktérů v síti služeb.
Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo 450 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.