logo
logo
Druhé celostátní setkání ŠKOLA POMÁHÁ: Regionální diskuze o sociální roli škol a spolupráci s partnery

Druhé celostátní setkání ŠKOLA POMÁHÁ: Regionální diskuze o sociální roli škol a spolupráci s partnery

12.11.2024
Učitel/učitelka
Ředitel/ředitelka
Školní poradenský pracovník/ce
Asistent/ka pedagoga
Zřizovatelé škol
Během týdne od 14. do 18. října 2024 se na krajských pracovištích Národního pedagogického institutu ČR po celé republice uskutečnila druhá série regionálních setkání v rámci kampaně ŠKOLA POMÁHÁ k tématu sociální role školy.

Cílem setkání bylo prohloubit mezirezortní spolupráci mezi školami, místními institucemi a odborníky, a podpořit sdílení efektivních metod a zkušeností. NPI ČR s tímto tématem intenzivně pracuje, má širokou síť konzultantů v krajích, kteří zajišťují podporu školám se sociálně znevýhodněnými žáky, poskytujeme školám nástroje, dobré praxe, které se osvědčily.


Hlavními tématy setkání byla:

  • Sociální role školy a role zřizovatelů
  • Spolupráce školy s ostatními aktéry
  • Udržitelnost nástrojů podporujících sociální roli školy a role zřizovatelů
  • Využití komunitních center pro podporu žáků a jejich rodin
  • Spolupráce klíčových aktérů při podpoře vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí
  • Jak řešit segregaci ve školách?


Setkání obohatili významní hosté z oblasti školství, odborníci z praxe, zřizovatelé, ředitelé škol a zástupci Středního článku, ČŠI, Agentury pro sociální začleňování a neziskových organizací. Ti se podělili o své zkušenosti, příběhy z praxe a doporučení. Zároveň proběhla otevřená diskuze o příležitostech a výzvách při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním. Dalším ožehavým tématem byla udržitelnost osvědčených nástrojů s ohledem na zdroje financování.

➡ Podívejte se na reportáž z Ústí nad Labem, kde bylo tématem setkání spolupráce mezi všemi klíčovými aktéry v oblasti vzdělávání v Ústeckém kraji. Diskuze se zaměřila na sociální roli školy, působení a podporu sociálních pedagogů ve školách a na propojení školy, zřizovatele a dalších aktérů v síti služeb.


Mohlo by Vás zajímat

Jak moc důležitá je role školy pro žáky se sociálním znevýhodněním?

Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo 450 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.