Publikace vycházející ze spolupráce pracovníků katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy zjišťovala v terénu aspekty podpory školního speciálního pedagoga ve školském poradenském pracovišti směrem k podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách. Publikace je výsledkem práce autorského kolektivu a přináší cenné poznatky z výzkumu zabývajícího se rolí školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Výzkum ukazuje na význam školních speciálních pedagogů v rozvoji inkluzivního vzdělávání.
Publikace přináší cenné poznatky a praktické zkušenosti z terénu, které zdůrazňují význam školních speciálních pedagogů při podpoře vzdělávání žáků s různými typy postižení a specifickými vzdělávacími potřebami. Je rozdělena do několika kapitol, z nichž každá se zaměřuje na konkrétní oblast, jako je podpora žáků se zdravotním postižením, specifickými poruchami učení, náročným chováním, mentálním postižením, tělesným postižením, poruchou autistického spektra, zrakovým postižením, sluchovým postižením a narušenou komunikační schopností. Kromě toho se věnuje také žákům se sociálním znevýhodněním a nadaným a mimořádně nadaným žákům.
Publikace ke stažení zde: Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání
Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo 450 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.