Metodiky sestávají z osmi přehledných a praktických příruček, které jsou rozděleny podle ročníků (1.–9. ročník ZŠ, 1.–4. ročník SŠ). Každá oblast obsahuje aktivity, které vycházejí ze zážitkové pedagogiky. Učitel v materiálech najde nejen teoretická východiska, vzdělávací cíle a popis postupu, ale i zajímavé tipy a doporučení pro rozšiřující aktivity i s přesahem mimo školu. Součástí jsou i pracovní listy pro žáky a otázky pro reflexi aktivit.
Všechny metodiky jsou ke stažení zdarma.
Praha, 19. listopadu 2024 – Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání vedení škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo téměř 300 zástupců vedení ze škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), který NPI zastřešuje.