VIDEO: Návody na použití nástrojů s AI ve výuce včetně ukázek

VIDEO: Návody na použití nástrojů s AI ve výuce včetně ukázek

19.04.2024
Učitel/učitelka
Využití digitálních technologií, které snadno personalizují a zinteraktivňují učení, včetně využití aplikací založených na umělé inteligenci (AI), otevírá nové možnosti v pedagogickém procesu. Video představuje dialog mezi Lucií Holinkovou a Karlem Klatovským, manažerem vzdělávacích projektů pro Microsoft Česká republika a Slovensko, který představuje způsoby, jakými lze ve výuce využívat nástroje umělé inteligence, včetně konkrétních příkladů jejich aplikace.



Struktura videa: 

00:15 Úvod do témat videa. 

01:18 Tvorba výukových aktivit s využitím nástrojů AI. 

03:21 Jak připravit test ze zeměpisu pro žáky a žákyně základní školy ve formátu tabulky s možností importu do dalších aplikací. 

07:33 Tvorba obrázků s využitím nástroje AI. 

08:57 Jak pomocí AI nástroje shrnout obsah otevřeného PDF dokumentu. 

11:46 Personalizace výuky češtiny a jazyků s pomocí AI nástrojů: Akcelerátory učení, trenéři čtení, mapování porozumění textům a hodnocení pokroku. 

18:03 Personalizace výuky matematiky pomocí AI nástrojů: Přizpůsobení úkolů a automatická kontrola odpovědí. 

20:27 Finální přehled: Souhrn použitých metod.  



Mohlo by Vás zajímat

PODCAST 63: Krizové situace ve třídě? Učitelé nemusí být psychologové, aby dokázali efektivně pomoci – 2. díl

V druhém díle podcastu Terezy Škoulové s koučkou Zuzanou Smithovou, která se specializuje na efektivní komunikaci mezi rodiči a dospívajícími, pokračuje diskuze o krizové intervenci ve školním prostředí. Tento díl se zaměřuje na praktické tipy a příklady z praxe, které mohou pomoci nejen předcházet stresu a krizovým situacím u žáků, ale také je účinněji zvládat. Důraz je kladen na reakce dětí v krizi – útěk, útok nebo zamrznutí – a na to, jak mohou vyučující citlivě reagovat, aby podpořili emocionální pohodu žáků a zároveň plnili svou ohlašovací povinnost v případě ohrožení dítěte.