Podpora žáků se ZP si zaslouží pozornost všech pedagogů, nejen těch, kteří se s takovým žákem setkávají ve svém školním kolektivu. Jako tip pro doplnění informací může posloužit seznam literatury a dalších dostupných zdrojů.
Další dostupné zdroje
- AUTRATA R., a VANČUROVÁ J. (2002). Nauka o zraku. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2002. ISBN 80-7013-362-7
- BASLEROVÁ, P. A KOL. (2012). Metodika práce asistenta pedagoga se žákem se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3376-9.
- BASLEROVÁ, P. A KOL. (2012). Metodika práce se žákem se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3307-3.
- BASLEROVÁ, P., MICHALÍK, J., FELCMANOVÁ, L. A KOL. (2020).
Katalog podpůrných opatření. Obecná část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5717-8. - FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V., (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-1857-5.
- JANKOVÁ, J. A KOL. (2022). Katalog podpůrných opatření, dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7676-551-1.
- JANKOVÁ, J. A KOL. (2022). Metodika kariérového poradenství pro žáky se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-6120-5.
- JANKOVÁ, J. A KOL. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4685-1 (el.verze)
- JANKOVÁ, J., (2015). Komunikace se žákem se zrakovým postižením in ŽAMPACHOVÁ, Z. A KOL. Komunikace se žákem se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4728-5.
- JANKOVÁ, J., MORAVCOVÁ, D. (2017). Asistent pedagoga a dítě se zrakovým postižením. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-61-9.
- KEBLOVÁ, A. a KOL. (2000). Náprava poruch binokulárního vidění. Praha: Septima. ISBN 80-7216-121-0.
- KOLEKTIV AUTORŮ. (2022). Dětská oftalmologie – Klinické a mezioborové souvislosti. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-271-4931-5 (pdf), ISBN 978-80-271-3052-8. (print)
- MORAVCOVÁ, D. (2004). Zraková terapie slabozrakých a pacientů s nízkým vizem.
Praha: Triton. ISBN 80-7245-476-4. - MORAVCOVÁ, D., MATOUŠKOVÁ, E. (2011). Rozvoj zrakového vnímání se speciálními optickými pomůckami a kamerovou TV lupou, 1. vydání. Praha: Asociace zrakových terapeutů o.s., ISBN 978-80-254-9877-4.
- ŘÍČAN P., KREJČÍŘOVÁ D. A KOL. (2006). Dětská klinická psychologie. 4. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1049-8.
- VÁGNEROVÁ, M. (2005) Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1074-4.
- VAŘEKOVÁ, J., DAĎOVÁ, K. A NOVÁKOVÁ P. ET AL. (2022). Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-5281-8 (pdf), ISBN 978-80-246-5181-1. (print)
- VAN DYCK, H. (2004) Ne tak, ale tak. 3. vydání. Praha: Tyfloservis. ISBN 80-239-3969-6.
- WIENER, P. (2006) Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: MŠMT. ISBN 80-239-6775-4.
Poznámka:
Všechny materiály vydané jako výstupy z projektů Univerzity Palackého v Olomouci lze nalézt na: www.spolecnevzdelavani.upol.cz